Autobedrijf Pouwels is er graag voor jou en jouw auto
Daarom is onze werkplaats (volgens de richtlijnen van het RIVM) gewoon open voor onderhoud en verkoop. Wel verzoeken we je om hiervoor een afspraak in te plannen. Houd deze pagina goed in de gaten voor nieuwe updates en ontwikkelingen.
Neem contact op met Autobedrijf Pouwels of vul het formulier in via de werkplaatsafspraak.
Veelgestelde vragen over corona in de praktijk
We begrijpen dat de ontwikkelingen rondom het coronavirus soms voor onduidelijkheid kan zorgen, voornamelijk wat wel en niet kan of mag.
Natuurlijk zijn de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers absolute prioriteit. Daarom volgen we de voorschriften van de RIVM en Rijksoverheid op. Bij Autobedrijf Pouwels zijn we er altijd voor jou en je auto en zetten we er samen de schouders onder. We hebben daarom een aantal veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet en beantwoord.


De aflevering van mijn auto staat binnenkort gepland. Hoe gaat dit in zijn werk?
Houd er rekening mee dat het in ontvangst nemen van je nieuwe auto iets anders gaat dan je van ons gewend bent. Zo zal onze collega op dit moment niet naast je in de auto plaatsnemen om de belangrijkste functies van de auto met je door te nemen en uit te leggen. Dit omdat we met elkaar de anderhalve meter afstand moet houden. Eventuele vragen en verdere toelichting zullen we vooral op afstand toelichten. Denk hierbij aan telefonisch contact, maar ook videobellen (via bijvoorbeeld WhatsApp) of per mail.
Ook bij aflevering van je auto geldt: Voel je je niet fit, laat ons het dan weten.
Mocht je gezondheidsklachten hebben, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. We maken dan een nieuwe afspraak met je.
Mijn auto moet eigenlijk voor APK, onderhoud of reparatie. Mag/kan dit nog?
De APK-termijn en de daarbij behorende regels gelden nog steeds. Dat betekent dus dat wanneer je APK binnenkort afloopt, je je auto tijdig moet laten keuren.
Onze werkplaatsen zijn gewoon open en onze monteurs werken hard om ervoor te zorgen dat je mobiel blijft. Al ingeplande afspraken kunnen gewoon door gaan. Daarnaast hebben we voldoende onderdelen op voorraad om de reparatie en het onderhoud aan je auto snel en professioneel uit te voeren. Uiteraard maken onze monteurs gebruik van stoelhoezen en ontsmetten we de versnellingspook, stuur, handrem, portiergrepen en de sleutels.
Ook wanneer je de melding voor auto-onderhoud in je dashboard ziet verschijnen, doe je er wijs aan hier niet te lang mee rond te blijven rijden en een afspraak in te plannen. Achterstallig onderhoud leidt vaak tot grote(re) problemen.
Plan bij voorkeur je onderhoudsbeurt online in. Dit is makkelijk en snel en kan 24 uur per dag. Dit doe je hier: online werkplaatsagenda.
Kan ik nog de wachtruimte gebruiken tijdens het onderhoud van mijn auto?
Gezien de opzet van onze wachtruimtes op de vestiging, is dit -in overleg- nog steeds mogelijk. Uiteraard worden ook deze plekken met grote regelmaat schoongemaakt.
Wel vragen we je om de richtlijnen van de RIVM, Rijksoverheid en GGD op te volgen zoals minimaal anderhalve meter afstand van elkaar te houden, geen lichamelijk contact te maken, thuis te blijven als je niet fit bent en de afspraak te verplaatsen. Mocht je onverhoopt toch moeten niezen of hoesten, doe dit dan in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en was je handen regelmatig voor langere tijd met zeep.
Kom je nu zelf liever even niet naar onze vestiging, maar heeft je auto onderhoud nodig en woon je in de buurt?
Bijvoorbeeld omdat de APK afloopt, je auto nog op zomerbanden staat of het lampje voor onderhoud brandt? Dan bieden we je de mogelijkheid om de auto voor je op te halen en terug te brengen bij je thuis. Informeer tijdens het maken van je werkplaatsafspraak naar de mogelijkheden.
Ik wil een andere auto kopen, maar is dit een verstandig idee?
Het kopen van een andere auto kan natuurlijk nog steeds, maar vraagt wel wat meer creativiteit dan gebruikelijk. Zo zijn wij -toen we tijdelijk onze showroomdeuren moesten sluiten- gestart met de actie: ‘KOPEN -zonder- KIJKEN, daar kun je ons BLIND op vertrouwen‘.
Heb je desondanks nog vragen over een auto die je in onze online showroom hebt zien staan? Neem gerust contact met ons op en wij doen ons best om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Weet jij genoeg van je volgende auto en wil je tot koop overgaan? Ook dat kan gewoon. Neem contact op met een van onze verkopers en we leveren de auto desgewenst op de door jou gewenste locatie af.
Bekijk onze ONLINE SHOWROOM vol prachtige occasions >
Ik wil mogelijk mijn auto inruilen en ben benieuwd wat deze waard is. Hoe gaat dat nu?
Is jouw zoektocht naar een andere auto net gestart nu je misschien extra tijd hebt en wil je weten wat je bij zou moeten betalen?
Of heb je de auto van je dromen gespot en wil je van ons een scherpe offerte ontvangen?
Vul dan bij voorkeur ons inruilformulier zo compleet mogelijk in. Dan zorgt ons team ervoor dat jouw aanvraag of verzoek nog binnen een werkdag wordt beantwoord. Dat kan uiteraard ook via e-mail of telefoon !
Moet ik voor een (aankoop)gesprek naar de showroom komen?
Wanneer je vragen hebt over een specifieke auto, dan ben je natuurlijk van harte welkom om deze aan ons te stellen. We snappen dat je dit het liefst veilig vanuit je huis doet. Stel daarom je autovraag telefonisch, in de chat, per mail of via een online videobelgesprek.
Onze verkoopadviseurs beantwoorden je vragen op verzoek via online videobellen (met bijvoorbeeld Whatsapp, Zoom of Google). Waarbij we je natuurlijk ook alle specificaties van jouw droomauto in beeld (kunnen) laten zien.
Wil je deze auto (of meerdere auto’s) liever in onze ruime showroom bekijken? Maak dan ruim van tevoren even een afspraak met een van onze verkopers, zodat zij ruim de tijd voor u kunnen nemen.
Uiteraard volgen we de richtlijnen van RIVM en GGD
> Binnen ons hele bedrijf, zowel voor als achter de schermen, volgen we de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met onze klanten 1,5 meter afstand bewaren.
> Bij een bezoek aan onze vestiging is gebruik van een mondkapje verplicht.
> Op al onze vestigingen hebben we extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. Denk bijvoorbeeld aan het extra schoonmaken van de balies, pinapparaten en deurklinken. Hetzelfde geldt voor het stuur, de versnellingspook, portiergrepen en sleutels van de auto’s die voor een proefrit of zittest gebruikt zijn.
> Ook wanneer we aan je auto werken, nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en extra desinfecterende middelen om alle contactpunten (stuur, pook, deurgrepen, contactsleutel) te reinigen en ontsmetten. Het is daarnaast voor klanten niet toegestaan de werkplaatsen te betreden, zodat we alle risico’s zoveel mogelijk beperken en vermijden.
> We zien er uiteraard streng op toe dat medewerkers thuis blijven bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en/of koorts. Op deze wijze blijven we in staat jou onze vertrouwde service in een veilige omgeving te leveren.
> Heb je een afspraak bij ons staan, maar heb je koorts of ben je verkouden?
Blijf dan thuis, neem contact met ons op voor een nieuwe afspraak!
> Bij het afrekenen vragen wij je (contactloos) te betalen met de pin en niet met contant geld.
LET OP! Op dit moment kun je zelfs contactloos betalen bij bedragen tot € 100. Maak hier gebruik van.
Wij zijn er voor jou en jouw auto, sinds 1971
In de bijna 50 jaar van ons bestaan hebben we ervaren dat we samen sterker zijn. Ook in deze roerige tijden mag en kun je erop rekenen dat wij er zijn voor jou en jouw auto. Met deze inzet in gedachten vertrouwen we erop dat we ook deze uitdaging zullen overwinnen!